Francois Truffaut
In iubire, femeile sunt profesioniste, iar barbatii amatori

Cel mai bine când despre un anume lucru vorbește un om care chiar se pricepe, cu asta trăiește și face din asta bani.

Când e vorba să arătăm bine și să facem tot ce e nevoie pentru asta, apelăm la serviciile și sfaturile unui specialist.

Victoria Ursu, instructor de fitness, nutriționist la VictoriaFitness, în cazul de față.

grasimile 1
Cea care ne va vorbi despre grăsimi!

Să vedem ce-i cu viața lor...

Aud zilnic acest cuvânt (spus, de altfel, cu dezgust) de la clienții mei și înțeleg că, pentru mulți dintre noi grăsimile reprezintă inamicul Nr. 1 în lupta cu kilogramele.

Suntem în căutare de soluții: ne înfometăm, facem sport până la epuizare, ne programăm ședințele de masaj sau băi fierbinți, alte remedii care mai de care, unele chiar ciudate. De regulă, acest proces este anevoios, îl inițiem nu din mare plăcere, iar pe termen scurt rezultatele nu sunt cele scontate.

De ce? Pentru că organismul reacționează la stres prin depozitarea grăsimilor -

"stăpânul" a luat-o razna, ia să ne asigurăm noi că nu știm ce zile grele ne-așteaptă.

Prin stres înțelegem nu doar starea emoțională, ci și lipsa alimentelor nutritive, lipsa somnului, iar hormonii de stres prezenți oarecum în exces facilitează depunerea acestor grăsimi.

Un aspect care trebuie știut este că grăsimea subcutanată de pe coapse, brațe sau alte zone ale corpului este mai mult sau mai puțin inestetică, și noi adesea ducem lupte doar cu ea.

fitnes-1

Totuși mult mai periculoasă rămâne a fi grăsimea viscerală - cea care se acumulează în jurul taliei și este depusă mai adânc în abdomen (s-ar putea și să nu fie vizibilă).

Aceasta din urmă crește rezistența la insulină, duce la apariția bolilor cardiovasculare și a diabetului zaharat.

Ce sunt grăsimile în general și în ce cantitate trebuie să le consumăm?

Grăsimile sunt amestecuri complexe naturale formate din acizi grași și glicerină. Acizii grași se împart în grăsimi saturate (carnea roșie, carnea de pui, ouă, lapte), grăsimi polinesaturate (se regăsesc în pește și uleiuri vegetale), grăsimi mononesaturate (surse vegetale: masline, alune, nuci și semințe), iar glicerina, la rândul ei, nu este grăsime, ci alcool, folosit pe post de energizant.

Rolul grăsimilor (sau lipidelor) este unul uimitor:

Sunt rezerve concentrate de energie, asigură izolare termică și împotriva șocurilor;

Sunt un solvent și un transportator în cazul vitaminelor liposolubile (A, E, K și D), un bun furnizor de acizi grași fără de care nu s-ar putea sintetiza diverse substanțe, printre care și hormonii - testosteronul de exemplu.

Grăsimile produc prin ardere aproximativ 9 ccal, iar norma zilnică de consum este de 1 g per 1 kg masa corpului, necesarul caloric zilnic fiind de 10-15% din total alimente ingerate.

Cele mai bune surse de grăsime sunt cele naturale, mai puțin procesate sau preparate termic.

Totodată, se recomandă un aport echilibrat de grăsimi din toate sursele, inclusiv din cele animale.

Nu subestima importanța grăsimilor din alimentație. Asigură-ți aportul necesar din surse cât mai curate și bucură-te de avantajele oferite de acizii grași!

fitnes-2

Până la urmă este important să conștientizăm:

  • avem deprinderi nesănătoase (formate probabil de ceva timp)
  • care sunt consecințele asupra organismului
  • trebuie să acționăm. Fiecare știe în ce direcție, pentru că suntem sculptorii propriei vieți.

Ceea ce am concluzionat de-a lungul timpului este că un om echilibrat emoțional care a reușit să producă schimbări simple în stilul de viață:

  • practicarea unui gen de sport cu regularitate,
  • împlinirea celor 7-8 ore de somn și un comportament alimentar corect,
  • va fi și proprietarul unui corp frumos și sănătos.

Și, da! Nu pierdeți timp pentru a găsi pilula de aur, ea nu există!

Urcă în rețeaua COOL