Coco Chanel
Atita vreme cit stii ca barbatii sunt asemenea copiilor, stii totul

Sau cele mai frecvente greșeli pe care le comitem pe timp de vară în fitness și alimentație.

Pentru că este un anotimp special care ne solicită organismul la maxim la o simplă ieșire din adăpost.

Nemaivorbind de exerciții fizice și regimuri alimentare la care recurgem pentru că, vorba poetului, e sezonul în care trebuie să arătăm bine.

Se referă mai mult la femei dar nici bărbații nu se lasă așteptați, de la o vreme încoace.

Așa că, în luna lui cuptor, trebuie să fim atenți ce și cum facem cu organismul nostru ca să nu dăm cu fața în farfuria goală sau în banda de alergat, de epuizare.

Despre ce și cum trebuie de făcut în asemenea situație delicată ne spune, după cum ne-o obișnuit și ne-a obișnuit bine, specialistul în fitness și nutriție, Victoria Ursu - VictoriaFitness.

Victoria Ursu

Cum ne pregătim de anotimpul cel mai călduros al anului? Facem cumva bagajele pentru vacanță?

Da, cu siguranță! Doar că, mai întâi de toate, ne apucăm să scăpăm de kilogramele în plus încă de prin aprilie-mai, altfel nu pot explica asaltul sălilor de fitness.

Dorința de a arăta bine, în special vara, este firească.

Avem zile luminoase, seri lungi și calde ca să tot petrecem timpul cu oamenii dragi - numai vacanțele pe litoral sau la munte cât fac...

Vom merge și la nunți, petreceri cumva?...

Pentru cei ce au grijă de greutatea corporală pe tot parcursul anului, frecventând sistemic sălile de sport, alimentația sănătoasă fiind un mod firesc de viață, probleme nu vor exista în timpul vacanțelor.

Pentru ei unica recomandare este:

S-O ȚINĂ TOT AȘA!

Cu siguranță, ei vor:

  • găsi modalități de a face sport acolo unde își petrec vacanța;
  • înlocui antrenamentele intense cu altele mai puțin intense, nu mai mult de 1 oră pe zi (pe caniculă!);
  • beneficia de suficiente pauze de hidratare.

Atunci când sunt formate deprinderile nutriționale, niște zile de răsfăț nu vor influența periculos silueta.

Pentru cei care nu-și pot echilibra greutatea corporală, iar alimentele sănătoase sunt niște alegeri temporare, există o întrebare:

canicola-2

de ce ne îngrășăm în sezonul cald? (de altfel nu pot explica asaltarea sălilor de fitness și în luna septembrie).

Am identificat de-a lungul timpului 5 greșeli frecvente.

1. Stres. Prea mult stres.

Oamenii sunt copleșiți de problemele cotidiene (inclusiv dezamăgirile sau așteptările în dragoste), sunt obosiți și nu se recuperează, acordă prea multă importanță lucrurilor care nu merită atenție sau alte emoții care pot fi și pozitive.

Acestea declanșează producerea hormonului de stres (cortizol) ce este cunoscut mai mult ca o umbră neagră pentru organism. Cortizolul este asociat cu depresia, creșterea în greutate (pentru că favorizează sporirea apetitului,în special la dulciuri), îmbătrânirea înainte de timp, reducerea densității osoase ș.a.

Mai dorești să fii stăpânit de stres? Cred că nu.

Recomandări:

A cuprinde orele de somn (7-8 ore), în special o parte din "somnul de frumusețe" cel între orele 22:00-02:00.

S-a și demonstrat că cei ce se lipsesc de somn, determină o dorință de a consuma alimente calorice bogate în grăsimi și zahăr cu scop de energizante.

Practicarea exercițiilor fizice, meditațiilor zilnice, momentelor de relaxare pentru o stabilitate emoțională. FII POZITIV

 canicola-3

2. Consumul excesiv al fructelor sau excluderea lor

Pentru că avem atâtea fructe și legume de sezon e păcat să nu profităm.

Unii dintre noi, însă, consideră că 3-4 fructe e puțin și dau dezlegare la kilograme.

Știați că pentru 1 kg de fructe consumate trebuie să lucrăm la sală aproape 2 ore?

Altă extremă este dată de cei care consideră că fructele îngrașă (chiar și câteva) și preferă să se abțină. Nu e bine, dragilor! Vitaminele, mineralele, fibrele, antioxidanții, gustul de dulce, toate naturale, de unde le luăm?

Recomandări:

canicola-6

Vom consuma 4-5 fructe pe zi drept gustare (necombinate cu alte produse) pe stomacul gol (cu 1.5-2 ore înainte sau după masă), preferabil în prima jumătate a zilei pentru că avem nevoie de energie multă în această perioadă a zilei.

3. Ne "împrietenim" pentru câteva săptămâni cu dietele "draconice"

Oricare ar fi dieta, induci organismul în stres și-atunci treci înapoi la greșeala nr. 1.

Pentru a arăta bine în costumul de baie, femeile recurg la aceste diete (zic eu insuportabile!).

Apoi, sunt tentate să recupereze...prin înghețață de exemplu (că răcorește pe timp de vară, ce mai!).

Or, ceea ce ți se dă ușor, ușor și ți se ia!

Șansele sunt minime pentru a menține greutatea vreodată, astfel întrăm într-un cerc vicios de slăbire-îngrășare.

Cine nu știe asta? Totuși, recurgem în continuare la aceste metode de slăbit "peste noapte".

Vacanța la mare nu este singura motivație pentru a duce un stil sănătos de viață!

Recomandări:

Vă rog să nu vă înfometați!

Uitați să mai lipiți rețete cu 2 castraveți și-un morcov pe frigider. Abordați alimentația sănătoasă: cele 3 mese și 2 gustări zilnice, în porții moderate, în a doua jumătate a zilei mai reduse.

Fructe și legume proaspete, care au un conținut mare de apă, carnea slabă, iaurtul, legume și ouă - astea le vom alege.

Mai puțin nuci, semințe, carne grasă, uleiuri pe vară. Le vom consuma în alte anotimpuri.

canicola-1

4. Ne lipsim de sport

Pe vreme caniculară nu prea ne trage la sport, respectiv, nu facem suficientă mișcare.

Astfel, pierdem condiția fizică pe care o aveam în primăvară, pierdem mușchii tonifiați și reducem rata metabolică.

canicola-5

Cu alte cuvinte, grăsimile vor arde mai greu. Mai grea va fi și restabilirea!

Recomandări:

Vom opta pentru orice tip de mișcare, mai puțin intensă. Antrenamentele fitness de grup sunt totuși cele mai motivaționale, de întrecere dacă vreți.

5. Nu consumăm suficientă apă

Îmi sunt cunoscute răspunsurile: nu sunt deprins(ă) să beau multă apă, nu am timp, uit, eu beau ceai și multe alte motive.

Recomandări:

canicola-4

Hidratează-ți organizmul pe vreme caniculară într-un mod mai special: 1,5 – 2,5 l apă, ceaiurile și băuturile neîndulcite sunt lichide suplimentare.

Nu se recomandă utilizarea cuburilor de gheață, pentru că organismul nostru este programat să-și regleze singur temperatura.

Încă ceva: Consumul prea mare de alcool ne va răcori la prima vedere, însă, ulterior, efectul va fi contrar.

Mesele picante sau prea iuți ne vor da și ele probleme cu transpirația.

Vacanța este cu adevărat vacanță dacă vom reuși să ne relaxăm și să ne "încărcăm bateriile" pentru a fi mai productivi și plini de viață.

În ceea ce privește silueta:
vă provoc pentru sezonul de vara 2016 să începem a o sculpta de azi.

Nu, greșeală... De ieri!

 

Urcă în rețeaua COOL